Liiketoiminnan siirtyessä enenevässä määrin verkkoon, kannattaa myynnin ja markkinoinnin seurantaan tarkoitetut työkalut ja tekniikat päivittää vastaamaan ajan vaatimuksia. Riippumatta siitä, oletko vielä perehtynyt sivustosi kävijäseurantaan tai tiedon analysoimiseen, voit olla varma, että monet kilpailijoitasi ovat.
Monipuolista tietoa on kätesi ulottuvilla
Verkkosivustosi tarjoaa runsaasti arvokasta tietoa potentiaalisista asiakkaistasi ja heidän verkkokäyttäytymisestään. Kävijäseurannan avulla saat selville mm. mistä kävijät tulevat sivustollesi, kuinka kauan he viettävät siellä aikaansa ja mitä sisältöjä he sivustollasi selaavat, sekä paljon muuta hyödyllistä tietoa.
Tiedon muuttaminen toimenpiteeksi kehittää toimintaasi
Tiedon kerääminen on tärkeää, mutta kävijätiedot itsessään eivät vielä kehitä toimintaasi. Web-analytiikka on kerätyn tiedon yhdistämistä ymmärrykseen verkkomaailmasta ja liiketaloudesta, ja niiden valjastamista liiketoimintasi kehittämiseen. Sen avulla muutat tiedon sivustosi ja yrityksesi päämääriä palveleviksi toimenpiteiksi.
Web-analytiikan työkalupakki
Google Analytics on ilmainen ja monipuolinen kävijäseurantapalvelu, joka soveltuu hyvin suurten käyttäjämassojen seurantaan ja B2C-markkinoille.
Piwik on analytiikkatyökalu, jonka avulla saamme monipuoliset mahdollisuudet verkkopalvelun käyttöön liittyvien tietojen keräämiseen ja analysoimiseen. Näiden tietojen pohjalta voimme kehittää verkkopalveluita juuri oikeaan suuntaan.
Ota yhteyttä ja kysy meiltä miten voimme parhaiten käyttää analytiikkaa sinun yrityksesi hyödyksi.